-
Kulcsszó
Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra
2020-01-27
Az Audi az idei davosi Világgazdasági Fórumon ismét bemutatkozhatott, mint
a fenntartható mobilitás prémium szolgáltatója, ezzel is támogatva az éves
találkozó fenntarthatósági céljait. A négykarikás márka már 33. alkalommal
támogatta az eseményt exkluzív mobilitási partnerként, 90 százalékban elektromos
alapokon nyugvó flottát bocsátva a szervezők rendelkezésére. Az Audi modellek
töltésére kizárólag zöld energiát használtak, amely mobil töltőkonténerek
alkalmazásával valósult meg. Ezek kifejezetten erre a célra kifejlesztett, használt
Audi e-tron* akkumulátorokkal működtek. Az Audi folyamatosan dolgozik az ilyen és
ehhez hasonló zöld töltési megoldásokon.
Ennek keretében a vállalat létrehozta saját fenntartható mobilitási
ökoszisztémáját Davosban. Közel 100, elektromosan hajtott Audi modell és a
töltésükre szolgáló szállítókonténer rendelkezésre bocsátásával a vállalat
gyakorlatilag szén-dioxid semlegesen tudta működtetni a fő eseményt kiszolgáló
flottát. A tisztán elektromos Audi e-tron modell mellett a márka zászlóshajójának,
az Audi A8* modellnek a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata teljesített
szolgálatot az utakon. A három töltőkonténer mindegyikét négy használt Audi e-tron
akkumulátor rendszerrel szerelték, amelyek összteljesítménye a három terminálon
közel 700 kW. Minden egyes konténer 150 kW teljesítményre képes, tárolási
kapacitásuk pedig megközelíti az 1.0 MWh értéket. Ennek kapcsán az Audi az
energiaellátás területén dolgozó svájci ABB vállalattal működött együtt. Ez a
megoldás minimálisra csökkentette a helyi hálózat terhelését, főként a
csúcsidőszakokban. A három mobil konténer működéséhez szükséges energiát teljes
mértékben helyi, vízerőműből származó energia biztosította.
A davosi Világgazdasági Fórum egyike annak a számos eseménynek, amelyre az Audi
folyamatosan fejleszti fenntartható elektromos töltési megoldásait. Az Alpesi Sí
Világkupa Hahnenkamm versenyén az ausztriai Kitzbühelben például a vállalat január
24-től egy olyan új töltőkonténert tesztel, amelyben a teljes e-tron akkumulátorok
helyett most először kaptak helyet egységnyi akkumulátor modulok. A helytakarékos
kialakítás lehetővé teszi, hogy a töltőterminálok közvetlenül a konténerbe
integráltan kapjanak helyet. Minden töltőkonténerben 400 újrahasznosított e-tron
akkumulátor modul található, amely így közel tizenegy teljes akkumulátornak felel
meg. 1.2 MW teljes töltési kapacitásával és 1.0 MWh tárolókapacitásával akár nyolc
Audi e-tron modell nagyteljesítményű töltővel történő táplálását is végezheti
párhuzamosan, anélkül, hogy bármilyen hálózati kapcsolatot használna hozzá. A
megközelítőleg 9 méteres konténer összesen 20 töltési pontot kínál, melyek közül
nyolc nagyteljesítményű gyorstöltő, 150 kW töltési kapacitással. Ezek mellett
tizenkét 11 kW teljesítményű töltőcsatlakozó kapott még helyet. Amennyiben
szükséges, a nyolc nagyteljesítményű töltő egyesítheti teljesítményét, négy,
egyenként 300 kW teljesítményű töltőpontot hozva ezzel létre. Ez alkalmas lesz
arra, hogy a jövőben a 800 voltos töltési technológiát kihasználva 20 perc alatt
teljesen feltöltse az Audi e-tron GT akkumulátorát. A töltőkonténereknek ez a
legújabb generációja az osztrák Moon vállalattal együttműködésben került
kifejlesztésre és megépítésre.
Egyedül 2020-ban több, mint 20 további alkalommal tervezik a mobil konténerek
használatát, például a Formula-E sorozat római futamán. A jövőben az üzleti és a
flotta ügyfelek is élvezhetik a személyre szabott töltési megoldások előnyeit. Ez
lehetővé teszi számukra, hogy energiaköltségeiket optimalizálják és fenntartható
módon működtessék elektromos járműparkukat. A mobil töltőkonténerek már a meglévő,
forgalmas töltőpontok kiegészítésére is tökéletesek, például a szabadságolási
időszakok alatt, amikor szükség lehet a helyi hálózat tehermentesítésére. Ezért az
IONITY töltőhálózat jelenleg is teszteli a mobil konténerek használatát
nagyteljesítményű töltőparkok Európában történő létesítése céljából.
*A fent említett modellek üzemanyag fogyasztása:
(Az üzemanyag/elektromosáram-fogyasztás és a CO2 kibocsátás függ a választott
felszereltségi szint és keréktárcsa/gumiabroncs kombinációjától.)
Audi e-tron 55 quattro
elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 26,4 - 22,9 kWh/100 km (WLTP); 24,6 - 23,7
(NEFZ); CO2 kibocsátás g/km: 0 (kombinált)
Audi e-tron 50 quattro
elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 26,6 - 22,4 kWh/100 km (WLTP); 24,3 - 21,9
(NEFZ); CO2 kibocsátás g/km: 0 (kombinált)
Audi A8 L 60 TFSI e quattro
üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,7 - 2,5 (kombinált), elektromosáram-fogyasztás,
(kombinált): 21,2 - 20,9 kWh/100 km CO2 kibocsátás g/km: 61 - 57 (kombinált)