-
Kulcsszó
Amikor a versenysport és a sorozatgyártás találkozik – Az Audi R8 Coupé V10 performance quattro
Az Audi komoly versenysport-génekkel is rendelkezik, amelyekből különösen sokat örökölt az Audi R8 Coupé V10 performance quattro. Ez minden perspektívából egyértelmű, a széles Singleframe hűtőrács melletti, tekintélyes méretű légbeömlőnyílásoktól, a középmotorra utaló karakteresen feszes oldalsó vonalakon át, egészen a far magasra felhúzott diffúzoreleméig. Ez a 620 lóerős kupé pontosan az utca és a versenypálya közötti átmenetet képviseli.
Még nagyobb teljesítmény, még több erő – ezt jelenti a „performance”
Az Audi R8 szíve az első és a hátsó tengelye között elhelyezett V10-es
atmoszférikus erőforrása, amely a performance változatban további 50 lóerővel
többet, azaz összesen 456 kilowattot (620 LE) teljesít. A 0 - 100 km/h sprint ezzel
3,4-ről 3,1 másodpercre rövidül, miközben a végsebesség 324-ről 331 kilométer/órára
nő, de a forgatónyomatékban is egyértelmű különbség mutatkozik: 6500-as percenkénti
fordulatszámnál 580 newtonméter áll a vezető rendelkezésére.
Az Audi R8 Coupé V10 performance quattro hátsó szárnya rögzített konstrukció,
egyben motorja mély benyomást keltő teljesítményének egyértelmű jelzése.
Bővebben a hajtásrendszerről
Versenysport-technika – utcára optimalizálva
Az Audi R8 Coupé V10 performance quattro és a versenysport közeli kapcsolata jóval
több puszta vizuális jelenségnél, már hajtásrendszere mélyén kezdetét veszi. A
szárazkarteres kenési rendszer például egyértelműen a versenysportból átvett
technika, miközben az 5,2 literes V10-es erőforrás extrém 12,7:1 sűrítési aránnyal
működik, összesen 40 szelepes vezérlése pedig - kizárólag a performance változatban
- ultrakönnyű, nagyszilárdságú titánalkatrészeket is tartalmaz.
Az aggregát különösen mélyre süllyesztett pozíciója és középmotor-beépítése
szintén a versenypályák világát idézi, az Audi R8 Coupé V10 performance quattro
minden menethelyzetben rendkívül pontos irányítását téve lehetővé.
Teljes egészében új fejlesztés a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel vezérelhető,
sportosan szoros fokozatosztású hétfokozatú S tronic sebességváltó, a
középmotor-koncepciónak megfelelően átdolgozott quattro összkerékhajtás pedig
minden pillanatban optimális forgatónyomaték-elosztásról gondoskodva biztosít döntő
előnyt a vonóerőátadási képességek, a dinamika és a biztonság terén.
Futómű – precizitás minden tekintetben
A teljesítmény nagysága mellett örök kérdés a versenysportban, hogy milyen pontosan
és közvetlenül adható át az útfelületre. A válasz döntőrészt a futóműben rejlik: az
Audi R8 Coupé V10 performance quattro mind a négy kerekét kettős alumínium
háromszög-keresztlengőkarok vezetik, a rugók és a lengéscsillapítók pedig feszesebb
hangolás mentén működnek. Az Audi magnetic ride formájában extraként áll
rendelkezésre a csillapítás-szabályzás, amely pontosan az Ön vezetési stílusához és
az út jellegéhez illeszti a lengéscsillapítók karakterisztikáját - mégpedig minden
keréken önállóan és ezredmásodperces ütemben.
Az új hangolású kormányrásegítés még közvetlenebbül továbbítja az Ön
kormánymozdulatait és különösen pontos visszajelzésekkel szolgál az útfelület
felől, a kívánságra rendelhető dinamikus kormányzás pedig a bekormányzási szöget a
pillanatnyi sebességhez igazítva tesz lehetővé extrém agilis irányíthatósági
tulajdonságokat. A lendületet az Audi R8 Coupé V10 performance quattro esetében az
alapkivitelhez tartozó szénszálerősítésű kerámiafékek segítik visszafogni, míg a
féknyergek gyárilag antracitszürkére fényezve, kívánságra pedig vörösben tűnnek
fel.
Bővebben a járműkonstrukcióról
Könnyűszerkezetes építés – könnyedén az élen
Az alumínium és a szénszálerősítésű műanyag (CFK) kombinációja az Audi Space Frame - e karosszériaszerkezettel pedig mindössze 1595 kilogrammot nyom az Audi R8 Coupé V10 performance quattro. A kis tömeg és a nagy teljesítmény azonban még korántsem minden egy nagyteljesítményű sportkocsi esetében, konstrukciójának ugyanis a rá ható erőket is tökéletesen kell kezelnie. Az Audi R8 esetében erről eleje és hátulja sajtolt profilokból készült, átgondolt vázszerkezete gondoskodik, amely nagyban hozzájárul a szupersportgép közvetlen és pontos irányíthatóságának és nyugodt lengési tulajdonságainak alapjául szolgáló, kiemelkedő torziós merevséghez.
A versenysport a példakép
Az Audi R8 "nagytestvére", az Audi R8 LMS világszerte híres versenypályákon
bizonyult sikeresnek: eddig négy-négy összesített győzelmet aratott a Nürburgring
és Spa, valamint egyet Dubaj 24-órás futamán, illetve - további sprint- és bajnoki
címek mellett - már háromszor diadalmaskodott Bathurst 12-órás versenyén.
Jól érzékelteti e nagyteljesítményű sportgépek szoros rokonságát azonos
alkatrészeik aránya, ami a GT3-verziónál - például a csaknem megegyező V10-es
motort is beleértve - 50, míg az Audi R8 LMS GT4 versenyautó esetében már 60
százalékot tesz ki.
Dizájn – ideális ívek
Arra született, hogy élen járjon - az Audi R8 előretolt utasterével, erőteljesen
kiemelt kerékjárataival és markáns diffúzorelemével a versenyautók és az Audi
versenysport-történetének számos dizájnelemét sorakoztatja fel.
Hangsúlyosan vízszintes vonalvezetése eleje szélességét hangsúlyozza, az Audi R8
Coupé V10 performance quattro így még laposabb és sportosabb hatást kelt.
Oldalnézetét karakteres pengeeleme (Blade) határozza meg, míg hátulján a
levegő-kilépőnyílások teljes szélességben húzódó rácsozata és az új, fényes fekete
bevonatú, ovális kipufogóvégcsövek gondoskodnak hatásos lezárásról, amit a
nagyméretű, rögzített szénszálerősítésű műanyag (CFK) szárny emel ki még
jobban.
A matt titánoptikájú külső optikai csomag és az Ascari-kék külső szín egyaránt az
Audi R8 Coupé V10 performance quattro számára fenntartott opció. Az alapkivitel 19
col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái kívánságra marással készült, új tervezésű
20 colos tárcsákkal helyettesíthetők, amelyek 5 V-küllős "Dynamik" dizájnnal és
háromféle felülettel szerepelnek a kínálatban.
Utastér – összpontosítás és elegancia
A versenysport közelsége az Audi R8 utasterében is jól érzékelhető. Közvetlenül Ön előtt széles és pontosan kidolgozott ív fogja össze vizuálisan az összes kezelőelemet, a monoposto-versenygépek pilótára összpontosító formavilágát idézve. Az Audi Coupé V10 performance quattro kagylóülésekkel készül, az utasteret alapkivitelben bőr-/Alcantara-kárpitok borítják, Mercato-kék színes elemekkel és fényes szénszálerősítésű műanyag (Carbon) dekorelemekkel. A pedálok és a lábtámasz nemesacél borításai, illetve a szénszálerősítésű műanyag (Carbon) dekorbetétek egyaránt az alapfelszereltséghez tartoznak. Természetesen az Ön egyéni kívánságainak sem szabunk határokat, s az Audi exkluzív számos igényes szín- és anyagkombinációval szolgál, amelyekkel pontosan személyes stílusának megfelelően alakíthatja ki szupersportkocsija belterét.
Az Audi virtual cockpit – minden szem előtt
Az utastér alapkoncepciója - amely a vezető lehető legintenzívebb összpontosítását az útra hivatott segíteni - az MMI Navigációs rendszer plusz és az Audi virtual cockpit szériafelszerelésként kínált kombinációjával immár digitálissá vált. A teljes kezelési koncepció annak jegyében született, hogy Ön anélkül kezelhessen minden fontos funkciót, hogy kezeit le kellene vennie a volánról, illetve tekintetét az útról. Az Audi virtual cockpit 12,3 col képátlójú kijelzőfelületén a fordulatszámmérő áll a középpontban, körülötte pedig olyan további teljesítményközpontú adatok rendezhetők el, mint a forgatónyomaték, a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett tömegerők, a köridők, a motor- és a sebességváltóolaj hőmérséklete, illetve a gumiabroncsok légnyomása és hőmérséklete. Az Audi R8 Coupé V10 performance quattro egy további kapcsolót is kínál, amellyel különleges hangolású performance-menetprogramokat választhat közvetlenül.