-
Kulcsszó
Az Audi tovább tökéletesíti az e-tron modellcsaládot: 22 kW teljesítményű váltóáramú töltés, nagyobb vezetési kényelem
2020-12-02
Gyorsabb töltés és még nagyobb kényelem a kormány mögött: az Audi
következetesen tökéletesíti e-tron modelljeit. A tisztán elektromos SUV és az
e-tron Sportback SUV kupé modellek felszereltsége számos út tétellel bővült.
Váltóáramú töltés: kétszeres kapacitás
Az egyenáramú gyorstöltés mindig is nagy erőssége volt az e-tron
modelleknek. Most az Audi a váltóáramú gyorstöltést is lehetővé teszi. Az ügyfelek
mostantól az e-tron 55 és az e-tron Sportback 55 modelleket egy második fedélzeti
töltővel rendelhetik, amely 11 kW-ról 22 kW-ra növeli a teljesítményt a megfelelő
töltőállomásokon. Ez a lehetőség 2021. közepétől az e-tron 50 és az e-tron S
modelleknél is rendelkezésre áll majd. A hagyományos mode 3 kábel, amellyel az
e-tron modellek a nyilvános töltőoszlopokhoz csatlakoznak már képes a 22 kW töltési
kapacitás kezelésére.
Intelligens kapcsolat: az e-tron connect töltési rendszer
Az új connect töltési rendszer, amelyet az Audi otthoni garázsokhoz
ajánl, szintén úgy került kialakításra, hogy akár 22 kW töltési kapacitás
kezelésére is képes legyen. Háztartási csatlakozó aljzatokhoz készült, így az
otthontól távol is használható. Megfelelő otthoni beüzemeléssel képes az e-tron 55
modelleket mindössze 5 óra alatt teljesen feltölteni. A connect töltési rendszer
egy 5 colos érintő képernyős vezérlőegységből és egy fali blokkból áll. Wi-Fi
internet kapcsolata lehetővé teszi, hogy a myAudi alkalmazáson keresztül irányítsuk
illetve az egyes funkciók frissítése is ennek segítségével történik. Az Audi a
connect töltési rendszer optimális használatához egy három fázisú, 400 V csatlakozó
aljzat használatát javasolja. Kívánságra a helyi Audi kereskedés által javasolt
villanyszerelő ellenőrzi a villamoshálózatot és gondoskodik a megfelelő technológia
beszereléséről.
Az SMA Solar Technology vagy a Hager Group megfelelő otthoni energiagazdálkodási
rendszerével összhangban az e-tron connect töltési rendszer további intelligens
funkciókat is kínál. Ilyen például az, amikor az Audi e-tron a háztartásban élő
többi fogyasztó igényét is figyelembe véve a megmaradó energiát felhasználva végzi
a töltést, elkerülve ezzel az otthoni elektromos rendszer túlterhelését. A töltési
rendszer lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy egyedi prioritásokat határozzanak meg,
amilyen például a változó árú elektromosáram esetén az olcsóbb völgyidőszakok
preferálása a töltéshez. Amennyiben otthon rendelkezésre áll fotovoltaikus
(napelemes) rendszer, az autó töltésénél előnyben részesíthetjük az így termelt
elektromos áram használatát. A töltéstervezés így figyelembe veszi a napos
időszakokkal kapcsolatos előrejelzést. További, az e-tron connect töltési rendszer
által kínált extra például a PIN kódos védelem az illetéktelen felhasználók ellen
és a töltési energia rögzítése is.
Új kormánykerék: még nagyobb kényelem az adaptív menetasszisztensnek
(Adaptive Cruise Assist) köszönhetően
A továbbfejlesztett kormánykerekek még nagyobb kényelmet kínálnak.
A vezetőnek csupán percenként egyszer kell finoman megérintenie az érintésérzékeny
karimát, hogy az autó oldalirányú vezetését biztosító adaptív menetasszisztens
aktív maradjon. Azonban továbbra is a vezetőé a teljes felelősség a jármű
kormányzását illetően. A csúcstechnológiát képviselő rendszer - amely a vezetői
segédrendszerek új központi szabályzóegységének (zFAS) adatait használja - képes az
Audi e-tron modellt a sáv közepén tartani. Emellett a teljes sebességtartományban
gondoskodik a hosszirányú vezérlésről, támogatja továbbá a vezetőt gyorsításnál,
fékezésnél, a sebesség vagy a távolság tartásánál és közlekedési torlódások
esetén.
Új méret az S modellek számára: 22 colos kerekek
Az Audi e-tron S és az Audi e-tron S Sportback a
szériafelszereltség részeként 20 col peremátmérőjű kerekkel érkezik, a 21 col
peremátmérőjű kerekek opcionálisan érhetők el a kínálatban. Az Audi Sport GmbH
azonban még tovább emelte a tétet, így a fenti modellek 9.5Jx22 col méretű kerekkel
is választhatók lettek. A titánium szürke keréktárcsák ötküllős megjelenéssel és
fényes felülettel érkeznek.
Az e-tron modellek újdonságai azonnal már rendelhetőek, az ügyfelek ezeket a
járműveket az év végétől vehetik majd át.
Az említett modellek üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és
szén-dioxid-kibocsátási adatai:
Audi e-tron 55 quattro:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,2 - 22,2
(WLTP); 24,2 - 22,0 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron Sportback 55 quattro:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 25,9 - 21,6
(WLTP); 23,8 - 21,6 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron 50 quattro:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 25,8 - 21,7
(WLTP); 28,8 - 28,2 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron S:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,4 - 26,8
(WLTP); 28,8 - 28,2 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron S Sportback:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,1 - 26,4
(WLTP); 28,3 - 27,5 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0