-
Kulcsszó
Még sportosabb, erősebb és élvezetesebb – Az Audi S3 Sportback és S3 Limousine
2020-08-18
Bő húsz esztendeje nyitotta meg az első S3** révén az Audi a sportos
prémium-kompaktmodellek piaci szegmensét, most pedig az S3 Sportback** és az S3
Limousine** formájában a sorozat legújabb generációját mutatja be. 2.0 TFSI
erőforrásuk teljesítménye 228 kW (310 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 400
newtonméter, s mindkét változat (S3 Sportback: üzemanyag-fogyasztás, kombinált
(l/100 km): 7,4*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 170 - 169*; S3
Limousine: üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,3 - 7,2*;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166 - 165*) mindössze 4,8 másodperc alatt
gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. Erejüket hétfokozatú S
tronic sebességváltó, intelligens szabályzású quattro összkerékhajtás és
extrafelszerelésként csillapítás-szabályozással kiegészíthető, S-specifikus
sportfutómű továbbítja nagy biztonsággal az útfelület felé. Az S3 modellek**
high-tech karakterét - például a kezelési koncepció, az infotainment és a vezetői
segédrendszerek területein - számos további újdonság teszi
teljessé.
Erőteljes karakter - dizájn
és fény
Már az első pillantásra feltűnő az új S3 modellek** dinamikus
karaktere. Elejüket a nagyméretű rombuszok alkotta rácsozattal kialakított
Singleframe hűtőrács és a mély benyomást keltő légbeömlő nyílások határozzák meg, a
külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felülettel készülnek. A
karosszéria vállöve lendületes vonásként húzódik a fényszóró és a hátsó lámpatest
között, az alatta lévő felületek pedig az Audi formai nyelvezetének új motívumaként
- s a kerékjáratokat még jobban kiemelve - homorú ívet kaptak. Kívánságra az új S3
Sportback** és S3 Limousine** Matrix-LED fényszórókkal is készülhet, ahol a
digitális nappali menetfény 15 LED-szegmens alkotta pixelmezőből áll, amelyek közül
tíz két függőleges vonalat alkot. Hátul a nagyméretű diffúzorelem és a négy
kipufogóvégcső hangsúlyozza a sportos fellépést.
Bőséges erő - a hajtásrendszer
2.0 TFSI erőforrásuk 228 kW (310 LE) teljesítményével és 400
newtonméter maximális forgatónyomatékával a 2.0 TFSI aggregát igencsak erőteljes
hajtást biztosít az új S3 modellek (S3 Sportback: üzemanyag-fogyasztás, kombinált
(l/100 km): 7,4*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 170 - 169*; S3
Limousine: üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,3 - 7,2*;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166 - 165*) számára. A hengerek magas
töltési fokáról olyan high-tech megoldások gondoskodnak, mint például a
kipufogószelepek emelését a pillanatnyi igények szerint változtató Audi valvelift
system (AVS), míg a fejlett hőmenedzsment nagyban hozzájárul a magas hatásfokhoz.
Mindkét változat (S3 Sportback: üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,4*;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 170 - 169*; S3 Limousine:
üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,3 - 7,2*; szén-dioxid-kibocsátás,
kombinált (g/km): 166 - 165*) álló helyzetből csupán 4,8 másodperc alatt gyorsít
fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességüket pedig egyaránt 250 kilométer/órára
korlátozza az elektronika. A vezető az alapfelszereltséget bővítő Audi drive select
menetdinamikai szabályzórendszerrel még karakteresebbé teheti a nagyerejű,
négyhengeres, turbófeltöltésű motor hanghatásait.
A forgatónyomatékot szabadonfutó funkcióval is rendelkező, villámgyors működésű,
hétfokozatú S tronic sebességváltó és a quattro összkerékhajtás továbbítja az
útfelület felé, a hátsó tengely előtt elhelyezett, hidraulikus többlamellás
tengelykapcsoló pedig a pillanatnyi igény szerint, változó arányban osztja el az
első és a hátsó tengely között. Az Audi S3** ennek megfelelően magasfokú
gazdaságossággal ötvözi színvonalas menetdinamikai képességeit. A menedzsment
feladatát a moduláris menetdinamikai szabályzórendszer veszi át, amely új
technikaként szoros hálózati kapcsolatot biztosít a quattro összkerékhajtás és az
elektronikus menetstabilizáló berendezés, illetve az extrafelszerelésként
rendelhető szabályozott lengéscsillapítók között.
Dinamikus - a futómű
A négykaros hátsó felfüggesztések és a progresszív kormányzás révén
a futómű már alapkivitelében is különösen kedvező feltételeket biztosít a vezetés
élvezetes élményéhez. A szériafelszereltséget bővítő, s a karosszériát 15
milliméterrel mélyebbre süllyesztő S-sportfutómű kívánságra
csillapításszabályzással is rendelhető. Ez esetben speciális szelepek szabályozzák
az olajátfolyást a lengéscsillapítókban, így azok karakterisztikája egyenként és
folyamatosan, s mindössze ezredmásodpercek alatt a pillanatnyi útviszonyokhoz és
menethelyzethez, illetve a vezető igényeihez alkalmazkodhatnak. A kényelem és a
dinamika között rendelkezésre álló tartomány így még az előd modellénél is
szélesebbre nyílt.
Az erőteljes és közvetlen lassulásról új elektromos fékrásegítő gondoskodik. Mind a
négy féktárcsa belső szellőzésű, s alapkivitelben feketére, kívánságra pedig
vörösre fényezett féknyergekkel egészülnek ki. Az Audi S3** változatok
alapkivitelben 18, extrafelszerelésként pedig 19 col peremátmérőjű könnyűfém
keréktárcsákkal készülhetnek.
Bőséges - a térkínálat
Elődeikéhez képest egyaránt növekedtek az új S3 modellek** méretei,
a Sportback** három, míg a Limousine** négy centiméterrel lett hosszabb,
szélességük pedig egyaránt három centiméterrel bővült. Az ötajtós verzió hosszúsága
így 4,34, a négyajtós kivitelé pedig 4,50 méter, míg szélessége (1,82 méter),
magassága (1,43 méter) és tengelytávja (2,64 méter) tekintetében - minimális
eltérésektől eltekintve - gyakorlatilag megegyezik a két karosszériaváltozat. Az
utastérben egyaránt növekedett a váll- és könyökmagasságban mérhető szélesség. Az
S3 Sportback** csomagterének térfogata a hátsó ülés helyzetétől függően 325 és 1145
liter között alakítható, a Limousine** esetében pedig 370 liter.
Sportos - az utastér
A sportosan markáns külső formavilág az új S3 modellek**
utasterében is szerves folytatásra lel, többek között a hétfokozatú S tronic
sebességváltó új, kompakt kialakítású shifter-kapcsolója, az alumínium vagy
szénszálerősítésű műanyag (karbon) dekorbetétek és a fényszórók alakját idéző belső
ajtókilincsek révén. A cockpit egyértelműen a vezetőre összpontosít, a markáns
légbefúvó nyílások pedig a műszeregység árnyékolójával közös egységet képezve
emelik ki az alapvetően sportos karaktert. Alapkivitelben 10,25 col képátlójú
képernyőn jelennek meg a digitális kijelzők, alternatív megoldásként pedig az Audi
virtual cockpit műszeregység, illetve ennek "plusz" változata is rendelkezésre áll.
Mindkettő kijelzőfelületének átlója 12,3 col, utóbbi viszont három különböző
képernyőt is kínál. Sötétben az extrafelszerelésként kínált
hangulatvilágítás-csomag plusz gondoskodik igény szerint kialakított
fényhatásokról. A sportülések új fejlesztések, a szériafelszereltség üléskárpitjai
pedig nagyrészt újrahasznosított PET-palackok felhasználásával készülnek. Igényes
díszítőelemként stílusos kontrasztárnyalatú díszvarrások tűnnek fel.
A műszerfal közepén nagyméretű Black Panel felületbe ágyazva áll rendelkezésre egy
10,1 col képátlójú érintőképernyő, amely a kézírással megadott betűket is felismeri
és akusztikai visszajelzéssel is szolgál. Az infotainment-rendszer további kezelési
lehetőségeként a természetes hangvezérlés is rendelkezésre áll. Kívánságra az Audi
szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is szállít.
Új generáció - az infotainment-rendszer
Az új S3 modellek** MMI kezelési koncepciója mögött a
modulrendszerű infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB 3) áll, amely
elődjénél tízszer nagyobb számítási teljesítménnyel rendelkezik, a
connectivity-feladatokat LTE Advanced sebességgel hajtja végre és WLAN-hotspotot is
tartalmaz. A navigációs rendszer útvonalvezetése rugalmas és pontos, a berendezés
emellett forgalmi előrejelzésekkel, a Google Earth nagyfelbontású műholdas
képeivel, illetve forgalomterhelési információkkal is szolgál. Az egyéni
beállítások, mint például a gyakran választott úticélok vagy a légkondicionálás
kívánt módja, akár hat felhasználói profilban is eltárolhatók.
Az Audi connect online-szolgáltatásai között szerepelnek az úgynevezett Car-to-X
szolgáltatások is, amelyek egyaránt segíthetnek az út mentén parkolóhelyet találni
vagy épp a közlekedési lámpákkal folytatott kommunikáció segítségével - például
Düsseldorfban és Ingolstadtban - a zöld hullámon haladni. Az új Audi S3 és a
vezetője okostelefonja közötti hálózati kapcsolat díjmentesen a myAudi alkalmazáson
keresztül jöhet létre, de az Apple Car Play, az Android Auto és az Audi phone box
is igénybe vehető. Utóbbi a gépkocsi antennájára csatlakoztatja a készüléket és
induktív úton tölti is. További megoldás az Audi connect kulcs, amely Android
operációs rendszerű okostelefonról is lehetővé teszi az autó zárását és nyitását,
valamint a motor indítását. A HiFi-rajongók a térhangzású Bang & Olufsen
Premium hangrendszert is választhatják, amelyet különleges térhatású hangzásvilág
jellemez.
Hasznos segítség - a vezetői segédrendszerek
Az új S3 modellek a vezetői segédrendszerek szakterületén is
egyértelművé teszik az Audi magasfokú műszaki kompetenciáját. Egyaránt már az
alapfelszereltség részeként rendelkezésre áll a fedélzeten az Audi pre sense front,
a bekanyarodás-asszisztenssel kiegészített kikerülés-asszisztens és a forgalmi sáv
elhagyására figyelmeztető rendszer - egyaránt hatékonyan segítve a balesetek
megelőzését.
Extrafelszerelésként további vezetői segédrendszerek is rendelkezésre állnak,
például a sávváltást segítő berendezés és a kiszállás-figyelmeztetés, illetve a
keresztirányú forgalom asszisztens és a parkolási asszisztens formájában. A
gépkocsi hossz- és oldalirányú irányítását támogatja az adaptív menetasszisztens,
amely igény szerint tartja a sebességet és a követési távolságot, valamint enyhe
kormányzási beavatkozásokkal segíti az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását. A
gazdaságossági asszisztens az üzemanyagtakarékos közlekedéshez járul
hozzá.
Ütemezés szerint - piaci bevezetés és árak
Az új kompakt S3 modellek** előzetes értékesítése számos európai
országban már 2020 augusztusban kezdetét veszi. Magyarországon előreláthatólag
szeptembertől lesz elérhető a modell. A piaci bevezetéssel együtt érkezik a
korlátozott darabszámú "Edition one" kivitel is, fekete elemekkel kiegészített
Pitonsárga (Sportback) vagy Tangóvörös (Limousine) fényezéssel, 19 col
peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, valamint sportülésekkel.
* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott
tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve felszereltség
függvényeként alakulnak.
** Az említett és a német piacon elérhető modellek
üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen
médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.
Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási
adatai
Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a
megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként
alakulnak.
Audi S3 Sportback
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,4
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 170 - 169
Audi S3 Limousine
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,3 - 7,2
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166 - 165