-
Kulcsszó
Kiemelkedő menetteljesítmények – Az Audi SQ7 és az Audi SQ8 V8-as TFSI motorral
2020-07-27
Az Audi bemutatja új TFSI motorokkal szerelt SQ7** és SQ8** modelljeit, így
reagálva a nagyteljesítményű SUV-modellek piaci szegmensében kínált sportos
benzinmotorok globális trendjére. Futóművében az Audi SQ7** és SQ8** egyaránt
számos hightech-komponenst kínál, emellett új connectivity-funkciókkal és vezetői
segédrendszerekkel is szolgálnak, s várhatóan 2020 őszétől érkeznek az európai
piacokra.
Bőséges erő - a 4.0 TFSI aggregát
373 kW (507 LE) teljesítményével és 770 newtonméter
forgatónyomatékával a 4.0 TFSI benzinmotor igencsak erőteljes hajtást biztosít a
nagyméretű Audi SQ7** és SQ8** számára. A 0-100 kilométer/órás sprint egyaránt
mindössze 4,1, míg a 80 - 120 kilométer/óra közötti gyorsítás csupán 3,8
másodpercet igényel, az elektronikus úton lekorlátozott végsebesség pedig 250
kilométer/óra. Választott felszereltségétől függően az SQ7** 12,1 és 12,0 liter
közötti üzemanyagmennyiséget igényel 100 kilométerre, amihez kilométerenként 278 -
276 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. Az SQ8** esetében szintén 12,1 - 12,0
literre, illetve 276 - 275 grammra adódnak ezek az értékek.
A Biturbo V8-as vérbeli hightech-erőforrás. A cylinder on demand (COD) rendszere
visszafogott vezetési stílus esetén négy henger ideiglenes leállításával mérsékli
az üzemanyag-fogyasztást. A két twinscroll-turbófeltöltő a kipufogógáz-ellennyomás
mérséklésével és a gázcsere-folyamat optimalizálásával jelentősen javítja a
hengerek töltési fokát. A feltöltők a 90 fok hengerszögű motor hengersorai közötti
"V-térben" kaptak helyet, amely elrendezés rövid gázutakat és már alacsony
fordulatszámokon is közvetlen gázadási reakciókat tesz lehetővé. A
kipufogórendszerben két jellegmezős szabályzású szelep modulálja a jellegzetes
nyolchengeres-hangot. A karosszéria felé irányuló rezgésátadást aktív motortartó
ágyazások mérséklik minimálisra, lengőtekercseikkel fáziseltolásos
ellenimpulzusokat állítva elő. Ezek a motor lengéseivel interferálva messzemenőkig
kioltják azokat.
A sportos menettulajdonságokért - erőátvitel és
futómű
Nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és quattro állandó
összkerékhajtás továbbítja a 4.0 TFSI aggregát tekintélyes teljesítményét az
útfelület felé. Az Audi SQ7** és SQ8** már alapkivitelében két sportos
futóműmegoldást is kínál: a szabályozott lengéscsillapítókkal kiegészített
"adaptive air suspension sport" sport-légrugózást és az összkerékkormányzást.
Utóbbi kis sebességeknél legfeljebb öt fokos szög alatt az elsőkkel ellentétes
irányban kormányozza be a hátsó kerekeket, ami jelentősen javítja az
irányíthatóságot, illetve csökkenti a fordulókör-átmérőt, míg 60 kilométer/óra
felett a nagysebességű stabilitás és a gyors irányváltások szolgálatában
kismértékben az első kerekekkel megegyező irányban kormányozza be őket.
Az advanced futómű-csomag egy további hatékony megoldást is tartalmaz, mégpedig az
Elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS) formájában. Amikor az autó
egyenesen halad, a stabilizátorokat elektromos motorral mozgató rendszer
színvonalas gördülési kényelemről gondoskodik, míg a tempós kanyarvételek során
hatékonyan mérsékli az oldalirányú billenőmozgásokat. A csomagban mindemellett a
sport-differenciálmű is szerepel, amely a gyors kanyaríveken igény szerint osztja
el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, még agilisabb és pontosabb
irányíthatósági tulajdonságokat eredményezve.
Központi szabályzóegységként az Elektronikus futóműplatform (Electronic Chassis
Platform; ECP) kapcsolja hálózatba egymással a szabályozott futóműrendszerek
többségét, a vezető pedig a lehető legpontosabb irányíthatósági tulajdonságokban
érzékelheti ezt a szoros együttműködést. Az Audi drive select menetdinamikai
szabályzórendszerben hét menetprofil közül választhat: comfort, auto, dynamic,
efficiency, allroad, offroad és individual.
Az Audi SQ7** alapkivitelében 20 col peremátmérőjű keréktárcsákkal érkezik, de
extrafelszerelésként akár 22 colos tárcsák is rendelhetők. Az SQ8** esetében az
alapméret 21 col, opcióként pedig 22 és 23 colos keréktárcsák állnak rendelkezésre.
Az első féktárcsák mindkét modellen 400 milliméter átmérőjűek, feketére fényezett
féknyergeik pedig S-logót hordoznak. Kívánságra az Audi különösen nagy
teljesítményű és tartós, szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal is szereli az első
és a hátsó fékeket, a féknyergek ez esetben antracitszürke fényezést kapnak.
Mindkét modell technikáinak együttesét az infotainment, a connectivity és a vezetői
segédrendszerek újdonságai teszik teljessé, még könnyebbé, kellemesebbé és
kényelmesebbé téve a vezetést és a parkolást.
Piaci bevezetés ősztől
A 4.0 TFSI motorral szerelt Audi SQ7** és SQ8** ősztől érkezik az
európai piacokra, "Magyarországon előreláthatólag október végétől lesznek
rendelhetők."
* Az üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a
megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként
alakulnak.
** Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-fogyasztási és
szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található
felsorolásban tekinthetők meg.
Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási
adatai
*Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok
a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként
alakulnak.
Audi SQ7:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,1 -
12,0;
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 278 - 276
Audi SQ8:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,1 -
12,0;
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 276 - 275