-
Kulcsszó
Az Audi nagyméretű kombi modellje most hálózatról tölthető hibridként is elérhető: az új A6 Avant TFSI e quattro
2020-05-14
A gyönyörű kombi modellek neve Avant. Mostantól pedig akár elektromos
hajtással és nulla helyi károsanyag-kibocsátással is elérhető az Audi modellje. Az
A6 limuzin után az Audi nagyméretű kombi modellje is bemutatkozik hálózatról
tölthető (plug-in, PHEV) hibrid kivitelben. Az előrelátó működési stratégiával
funkcionáló intelligens hajtásvezérléssel az új Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
nagy elektromos hatótávolságra, alacsony üzemanyagfogyasztásra és dinamikus
teljesítményre képes. Az Audi A6 Avant PHEV már az alapfelszereltség részeként
átfogó felszereltséget kínál, többek között az S line külső csomagot, az Audi
virtual cockpitet, a Mátrix LED fényszórókat, a sportfutóművet és a
sportüléseket.
Az Audi sikeres nagyméretű kombi modellje, az A6 Avant most
hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatban is elérhető. Az új A6 Avant 55
TFSI e quattro rendszerének összteljesítménye 270 kW (367 LE) (üzemanyag-fogyasztás
l/100 km*: 2,1 -1,9 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 - 17,6
(kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 48 - 44 (kombinált)). Hajtásrendszere egy 185 kW
(252 LE) teljesítményű, 370 Nm maximális nyomatékú 2.0 TFSI motort és egy erőteljes
elektromos erőforrást egyesít. Az állandó gerjesztésű szinkronmotor legnagyobb
teljesítménye 105 kW, maximális nyomatéka pedig 350 Nm. Ez illetve az elválasztó
kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely ultra
technológia felhasználásával továbbítja a nyomatékot a quattro hajtáshoz. Az Audi
A6 Avant PHEV így egy hatékony és állandóan rendelkezésre álló összkerékhajtással
gondoskodik az egyenletesen nagy vonóerőről és a dinamikus kezelhetőségről. A
rendszer maximális, 500 Nm-es nyomatéka már 1 250 percenkénti fordulatszámnál
rendelkezésre áll.
Az Audi A6 Avanat 55 TFSI e quattro elektromos hatótávja elérheti az 51 kilométert
a WLTP ciklus szerint. Ennek alapján igénybe vehető utána az 50 százalékos cégautó
adó csökkentés Németországban. Az A6 Avant PHEV álló helyzetből 5,7 másodperc alatt
éri el a 100 km/órás sebességet. Legnagyobb sebessége 250 km/óra, tisztán
elektromos üzemmódban a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid pedig akár a 135
km/órás sebességet is elérheti.
Önálló - hajtásvezérlés és előrelátó működési stratégia
Az Audi PHEV modelljének hajtáskoncepcióját úgy alakították ki,
hogy az ügyfelek hétköznapi közlekedésük nagy részét elektromos hajtással, így
nulla helyi károsanyag-kibocsátással tegyék meg. Három vezetési mód közül
választhatnak, ahol az "EV" a tisztán elektromos üzemmódot jelöli, a "Hibrid" a két
hajtástípus hatékony kombinációját kínálja, míg a "Hold" vezetési módban az
akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a rendszer.
"Hibrid" üzemmódban az előrelátó működési stratégia maximális hatékonyságot és a
lehető legnagyobb, tisztán elektromos üzemmódban teljesíthető hatótávolságot
garantál. A hajtáslánc vezérlését úgy alakítja, hogy az út utolsó, közvetlenül a
célba érés előtti szakaszát tisztán elektromos üzemmódban tegye meg és az
akkumulátort szükség esetén a belsőégésű motor teljesen feltöltse. Az előrelátó
hatékonysági asszisztens az út különböző szakaszainak finomhangolását végzi. Ehhez
igen nagyszámú információt használ fel, többek között a navigáció, az online
közlekedési események, az ügyfél vezetési stílusa és a jármű érzékelői, például
kamerái és radarjai által közvetített adatok igénybevételével. Megtervezi a hajtás
vezérlését és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve
a vitorlázással egybekötött rekuperációról.
Kényelmes és hálózatba kapcsolt - a töltési rendszer és a
töltésvezérlés
Az ügyfelek a myAudi alkalmazás használatával felügyelhetik a
töltés folyamatát és állíthatják be még indulás előtt a kívánt hőmérsékletet. A
klímaberendezés egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű
elemek hulladékhőjét gyűjti össze. A hagyományos mode 3 töltőkábellel az ügyfelek
akár 7,4 kW töltési teljesítményt kínáló töltőállomásokhoz is felcsatlakoztathatják
hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljüket. A lítiumion akkumulátor
feltöltése így körülbelül 2,5 órát vesz igénybe. Menet közben az Audi e-tron
Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) több, mint 140 000 nyilvános
töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa 24 országában. A myAudi alkalmazást egy
útvonaltervezővel látták el, amely megmutatja ezeknek az állomásoknak a pontos
helyét.
Praktikusan használható - 405 literes csomagtér és sík
csomagtér-padlózat
A lítiumion akkumulátor a jármű hátsó részében kapott helyet és
14,1 kWh energia tárolására képes. Elhelyezését úgy oldották meg az Audi mérnökei,
hogy a csomagtér továbbra is sík és kényelmesen pakolható maradjon. A csomagtér
mérete 405 liter, a csomagtér-padlózat pedig küszöbmentesen hozzáférhető, így akár
nagyméretű holmik beemelésére és szállítására is könnyedén alkalmas. Ha a hátsó
ülések támláit lehajtjuk, a csomagtér befogadóképessége elérheti az 1 535 litert
is.
Elegáns és sportos - formaterv és felszereltség
Az A6 Avant 55 TFSI e quattro sportos megjelenésével és a
szériafelszereltség részét képező S line külső csomagjával, fekete optikai
csomagjával, fekete külső visszapillantó tükreivel és sötétített (privacy)
üvegezésével kiemelkedően dinamikus benyomást kelt a külső szemlélőben. Az átfogó
alapfelszereltséget pedig Mátrix-LED fényszórók, sportülések, négyzónás automatikus
légkondicionáló berendezés, az Audi virtual cockpit, sportfutómű, 19 col
peremátmérőjű kerekek és vörös féknyergek teszik teljessé.
Az Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro alapára 25.777.190 Ft.
A fent említett modell fogyasztási adatai:
Audi A6 Avant 55 TFSI e
quattro
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 2,1 -1,9 (kombinált),
energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 - 17,6 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 48 -
44 (kombinált)
*: Az üzemanyag/elektromosáram-fogyasztás, a CO2 kibocsátás és a hatékonysági
osztály függ a választott keréktárcsa/gumiabroncs kombinációjától.