-
Kulcsszó
Sikermodell 4.0: az új Audi A3 Sportback
2020-03-03
Az Audi 1996-ban az A3 modellel megteremtette a prémium kompakt kategóriát.
A sikermodell negyedik generációja sportos, digitalizált és teljesen hálózatba
kapcsolt. Progresszív dizájnja mögött számos nagyautós innovációt rejt, többek
között kifinomult információs és szórakoztató rendszert, kiváló felfüggesztést és
magas szintű biztonságot.
Különleges dizájn és világítás
Az új Audi A3 Sportback a sportos dizájn és a kompakt arányok
tökéletes elegye. A széles Singleframe hűtőmaszk, illetve a megnövelt első
levegőbeömlők tovább fokozzák a prémium kompakt autó dinamikus karakterét. Az izmos
kocsitest két végpontját, az első és a hátsó lámpák között érzéki vonal köti össze,
amely alatt hangsúlyt kap a nagyobb kerékíveket kiemelő megújult Audi arculat.
Innovatív újdonság a Mátrix LED fényszórók digitális nappali fénye. Ez egy
pixelmező, amelyben háromszor öt LED-szegmens hoz létre teljesen egyedi fényhatást,
amelyről az A3 Sportback érkezése már messziről azonnal felismerhető. A sportos
hatású és magas minőségű dizájn az utastérben az új váltókar formájában, alumínium,
illetve szénszálas betétekben, izgalmas ajtónyitókban és feketén csillogó
műszerfalban ölt testet. Azt üléskárpit most először a fenntarthatóság jegyében
újrahasznosított PET palackokból készült.
Digitalizált irányítás, éles kijelzők
Az A3 Sportback pilótafülkéje teljes mértékben a vezetőre
összpontosít. A márka nagyobb modelljeiben megszokott elemekből építkezik, 10,1
hüvelykes középső érintőképernyője alapáras. Kézírással is vezérelhető, a betűk
felismerését hangosan nyugtázza, irányítása természetes. A multifunkciós kormányon
is vezérelhető digitális műszerfal az alapfelszereltség része. Az extraként
rendelhető Audi virtuális műszerfal (Audi virtual cockpit) olyan további funkciókat
tesz elérhetővé, mint a szélesebb kijelző, vagy az egész képernyős navigáció. A
fejlettebb rendszer 12,3 hüvelykes képátmérőjű és háromféle megjelenítési módot
kínál, mások mellett egy sportos kinézetet. Felárért a legfontosabb információkat a
szélvédőre vetítve is megjeleníthetjük.
Élményfokozó infotainment
Az MMI kezelőfelület mögött az Audi harmadik generációs moduláris
infotainment platformja található. Tízszer gyorsabban működik, mint közvetlen
elődje, könnyen kapcsolódik a telefonunkhoz, sebesen futtatja az Audi connect
szolgáltatásokat fejlett LTE technológiája révén, és természetesen beépített wifi
hotspottal is rendelkezik. A felhasználók akár hat különböző profilban is
elmenthetik saját beállításaikat - legyen az a kímélő klíma, a pihentető
üléspozíció, a leggyakoribb navigációs útitervek, vagy a kedvenc rádióadók. A DAB+
digitális rádióadás standard, az online, illetve hibrid rádióadók hallgatása
feláras tétel. A navigációs célravezetés minden korábbinál könnyebb és rugalmasabb.
A fedélzeti számítógép a forgalmi helyzet alakulását képes előrejelezni és az
esetleges torlódások elkerülésére menetközben újabb alternatív útvonalat kínálni. A
Google Earth nagyfelbontású műhold képei mellett a legtöbb európai nagyváros
részletes, háromdimenziós térképe is rendelkezésre áll. A kiemelt turisztikai
célpontokat fotókkal, nyitvatartási időkkel és szöveges ajánlásokkal támogatja, de
az Audi connect egy sor car-to-X szolgáltatást is kínál. Segít szabad parkolóhelyet
találni és a közlekedési lámpákkal kommunikálva lehetővé teszi, hogy a zöld
hullámot kihasználva suhanjunk át a városon. Okostelefonnal csatlakoztatva
használható a myAudi, az Apple CarPlay, vagy az Android Auto, az Audi phone box
pedig az autó antennáját használja a készülék helyett, miközben vezeték nélkül
tölti. Kis idővel a piaci bevezetést követően az Audi A3 Sportback ügyfelei
élvezhetik a Audi connect key kényelmét, amelynek révén androidos okotelefonról
lehet majd nyitni, zárni az autót, illetve elindítani a motort, sőt hamarosan az
Amazon Alexa is elérhető lesz.
Kulturált motorok
Az új Audi A3 Sportback Európában háromféle motorral érkezik - a
110 kW (150 LE) 1.5 TFSI-vel (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 5.1 - 4.8 l/ 100 km;
kombinált CO2-kibocsátás: 116 - 111 g/km*) , illetve a 2.0 TDI-vel, amely
választható 85 kW (116 LE) (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 3.6 - 3.5 l/100 km;
kombinált CO2-kibocsátás: 96 - 92 g/km *) vagy 110 kW (150 LE) teljesítménnyel
(kombinált üzemanyag-fogyasztás: 3.9 - 3.7 l/100 km; kombinált CO2-kibocsátás: 103
- 98 g/km *). Minden motor lenyűgöző nyomatékkal bír, futásuk kifejezetten
kulturált. A gyártás kezdetekor ezek az erőforrások csakis elsőkerék-meghajtású
változatokban érhetők el hatfokozatú kézi sebességváltóval, illetve gyors reagálású
hétfokozatú S tronic váltóval, amelynek megújult kompakt választókarját tolni,
valamint húzni lehet. A piaci bevezetés után az Audi fokozatosan további
motorváltozatokkal - beleértve villamosított erőforrásokat is -, valamint
összkerék-meghajtással áll a vásárlók rendelkezésére.
Újraértelmezett futómű
Az új A3 Sportback felfüggesztése - a 110 kW (150 LE)
teljesítménytől négylengőkaros hátsó futóművel - kifejezetten sportos és
határozottan kiegyensúlyozott, a kellemes menetkomfortot hozza összhangba a kiváló
dinamikával. Kívánságra a felfüggesztés adaptív csillapításvezérléssel is elérhető,
amely egyben 10 milliméterrel ülteti az aszfalthoz közelebb a karosszériát. A
lengéscsillapítók egyenként alkalmazkodnak az útviszonyokhoz, az aktuális
közlekedési helyzethez és az Audi drive select beállítasaihoz. Az S line csomaggal
együtt a vásárló élvezheti a sport felfüggesztés áldásait (minden más esetben
feláras extra). A csillapítás keményebb, a karosszéria pedig 15 milliméterrel kerül
közelebb az úthoz, a vezetési élmény pedig garantált.
Rutinos vezetősegédek
A koccanásokat elkerülő Audi pre sense front, a kikerüléssegéd,
valamint a sávelhagyásra figyelmeztető révén az A3 Sportback hatékonyan csökkenti a
közlekedési balesetek kockázatát és a biztonság magas védelmi szintjét nyújtja már
alapáron is. A vezető és utasai biztonságát olyan feláras rendszerek fokozzák, mint
sávváltásra-, illetve kiszállásra figyelmeztető, keresztirányú forgalomfigyelő és
parkolóinas. Az adaptív, az előttünk haladó sebességéhez automatikusan alkalmazkodó
sebességtartót sávtartó egészíti ki, amely a sáv közepén tartja az autót, ha
indokolt apró kormánymozdulatokkal korrigál. Hosszú utazások alkalmával ez a
funkció is javítja a komfortot és a biztonságot.
Optimalizált térkihasználás
Az új A3 Sportback kompakt külső méretei ellenére meglepően tágas
és praktikus autó. Hossza 4,34 méter, szélessége 1,82 méter tükröket nem számítva,
a prémium kompakt elődjéhez képest három centiméterrel hosszabb. 1,43 méteres
magassága és 2,64 méteres tengelytávja nem változott. A hátsó üléstámlák
helyzetétől függően a csomagtartó mérete 380 és 1200 liter közötti, a
csomagtérpadló többféle magasságban állítható. Kívánságra az A3 Sportback lábbal is
irányítható elektromos csomagtérajtó-mozgatással is felszerelhető.
Piaci bevezetés és árak
Az új Audi A3 Sportback számos európai országban márciustól
megrendelhető, az ügyfelek az első autókat májusban vehetik át. A 110 kW-os (150
LE) 1.5 TFSI motorral szerelt A3 Sportback (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 5.1 -
4.8 l/100 km; kombinált CO2-kibocsátás 116 - 111 g/km*) ára Németországban 28 900
euró. A piaci bevezetés egyedi modellel indul: az A3 Sportback edition one
felszereltsége különleges extrákat sorol. Kívülről matt platinaszürke díszítésről,
sötétített Mátrix LED fényszórókról és 18 hüvelykes titánszürke könnyűfém felnikről
ismerszik meg. S line utasterében újonnan fejlesztett, beépített fejtámlás
sportülések kaptak helyet, a hangulatot alumínium betétek és rozsdamentes acélból
készült pedálok teszik különlegessé.
(* a fogyasztási és kibocsátási adatok az adott autó felszereltségének függvényében
változhatnak)