-
Kulcsszó
Az Audi és az FC Bayern együtt halad a jövőbe vezető úton
2020-01-17
Az Audi és az FC Bayern München továbbra is közösen halad a jövőbe vezető
úton. A két prémium márka már 2002. óta erős csapatot alkot, partneri
együttműködésüket - kibővített tartalommal - most 2029-ig meghosszabbították. Az
Audi az FC Bayern München exkluzív autóipari partnere. A következő évtized közös
munkája az innovatív marketing megoldások és az elektrifikáció területén
megvalósuló stratégiai együttműködésre összpontosít. Ennek szellemében minden, a
rekord bajnokcsapat igazolt játékosaként futballozó sportoló egy tisztán elektromos
Audi e-tron modellt kap 2020-ban.
Az Audi és
az FC Bayern München együttműködése egy igazi sikertörténet. 2002. óta támogatja a
négykarikás márka a sikeres német futball klubot. Ezen kívül az Audi 2011. óta az
FC Bayern München AG részvényese. Az elmúlt években közös események és együttes
kezdeményezések töltötték meg élettel ezt a partneri kapcsolatot. A 2019-ben már
hatodik alkalommal az Allianz Arénában megrendezett Audi Kupa Európa egyik
kiemelkedő felkészülési tornájává nőtte ki magát.
"Az FC Bayern München tökéletesen illik az Audi által meghatározott új stratégiai
irányhoz." - nyilatkozta Hildegard Wortmann, az AUDI AG igazgatótanácsának a
marketing és értékesítés területéért felelős tagja. Két erős márka, amelyek
világszerte az általuk nyújtott prémium élményekről ismertek. "Közel szeretnénk
lenni a rajongóinkhoz, ügyfeleinkhez és lehetséges ügyfeleinkhez. Az FC Bayern
München exkluzív autós partnereként lehetőségünk nyílik az elektromos mobilitás és
az összekapcsolhatóság területén létrehozott megoldásaink bemutatására és kézzel
fogható élményekre válthatjuk azokat." Alexander Seitz, az AUDI AG
igazgatótanácsának a pénzügyek, Kína és a jogi ügyek területéért felelős tagja
kiemelte: "Az együttműködés az Audi és az FC Bayern, mint világszerte 650 millió
szurkolót, egyedül Kínában pedig 135 millió drukkert számláló, élvonalbeli
nemzetközi klub között új, közös marketing lehetőségeket nyit meg mindkét fél
számára, különösen Kínában, amely a legfontosabb növekedési piac az Audi
számára."
Karl-Heinz Rummenigge, a Bayern München AG igazgatóságának elnöke így nyilatkozott
az együttműködés kapcsán: "Nagyon örülök, hogy az Audival való kooperációt ennyire
korán sikerült meghosszabbítanunk. Az FC Bayern számára ez a megállapodás egy
lényeges, előremutató stratégiai lépést jelent. Az FC Bayern és az Audi
határozottan, tisztességesen és mindkét márka megelégedésére dolgozik együtt már
több, mint másfél évtizede. A most aláírt hosszabbítással biztossá vált, hogy ez a
partnerség még közel tíz éven át folytatódhat."
Andreas Jung, az FC Bayern München AG igazgatóságának a marketing területéért
felelős tagja hozzátette: "Mind az Audi, mind pedig az FC Bayern értékei között
szerepel egyrészt a jövőorientált szemlélet és az innováció, másrészről pedig az
állandóság és az egymásba vetett bizalom. Mindkét partner eltökélten törekszik
arra, hogy a területén ő legyen a "Nr. 1", a legjobb szereplő Németországban.
Nagyon várjuk a közös kezdeményezéseket, a közös eseményeket és a további sok
közös, partnerségben töltött évet az Audival."
A teljes, Audi által az FC Bayern részére biztosított flotta az együttműködés
teljes időtartama alatt átlagosan maximum 95 gramm szén-dioxidot bocsáthat ki
kilométerenként Ez lényegében megfelel a gyártói gépjárműpark számára 2020. január
1-jétől teljesítendő jogi követelményeknek. A jövőben legalább a járművek fele
elektromos meghajtással működik majd.
A megállapodás meghosszabbításával mindkét partner hosszabb távú tervekben
gondolkodhat a fenntarthatóságot érintő egyéb kezdeményezések terén. Lényegét
tekintve az együttműködést a felek új alapokra helyezik: a járműhasználati
megállapodást, amelynek keretében az FC Bayern sztárjai és képviselői Audi
modellekkel közlekednek felváltja egy stratégiai együttműködés. Ennek célja mindkét
fél számára, hogy az elektrifikációt, az innovatív marketing tevékenységeket és
kommunikációs felületeket érintően együttesen tudjanak továbblépni. Az Allianz
Arénában a látogatók még látványosabban találkozhatnak az Audival és szerezhetnek
közvetlen élményeket a márkával kapcsolatban. A München szívében megvalósuló új FC
Bayern flagship store üzletében az Audi kínálatának különböző darabjai is elérhetők
lesznek. Egy másik, jövőbeni együttműködést megcélzó projekt részeként
töltőoszlopok kapnak helyet a stadion környezetében illetve tesztvezetésre is lesz
lehetőség az aréna körzetében illetve az FC Bayern Säbener Strassen található
akadémiája és edzőlétesítményei környékén.
Ezen kívül az AUDI AG és az FC Bayern München elkötelezett partneri kapcsolata a
vállalat saját "Audi Fanclub FC Bayern" rajongói klubjában is intenzíven tetten
érhető. Több, mint 6 000 tagjával ez világszerte a klub legnagyobb rajongói
közössége. A szponzorációs megállapodás a dolgozók számára is lehetővé teszi, hogy
számos eseményhez csatlakozzanak. Ilyen például a futballmérkőzésekhez kapcsolódó
dolgozói akciók, az Audi Kupa és a játékosoknak történő autóátadásokhoz társuló
találkozási lehetőségek.
Az új stratégiai együttműködés része a Volkswagen Csoport más márkáival közös
egyéni projektek lebonyolítása is.
Az Audi szintén meghosszabbította az FC Bayern kosárlabda játékosaival kötött
megállapodását, amely 2011-ben indult és jelenleg 2023-ig van érvényben. "Nagy
örömmel folytatjuk partneri együttműködésünk ezzel a fiatal és lendületes csapattal
az elkövetkező években." - nyilatkozta Hildegard Wortmann. "Az Audi Dome arénájában
rendezett hazai mérkőzések és az egyéb közös rendezvények nagyszerű lehetőségek
biztosítanak, hogy a rajongók, ügyfelek és - különösen a fiatal, digitálisan
fogékony célcsoportba tartozó - lehetséges ügyfelek lelkesedését felkeltsük márkánk
és termékeink iránt." Az Audi mobilitási partnerként tovább kívánja bővíteni az
együttműködés körét a következő években, az elektrifikációt, digitalizációt és a
mobilitási szolgáltatásokat állítva középpontba. A játékosok és a klub képviselői
továbbra is Audi modellekkel járnak majd.