Előny. Már indulás előtt.

Fedezze fel az Audi g-tron és az Audi e-gas termékeket!

A jövőbe vezető innovatív útra kínált kombinációnk.

Új erőforrások új utakra.

Az Audi "A haladás technikája", ami azt is jelenti, hogy már ma a holnap mobilitásán gondolkodunk. Itt azonban nem csupán dizájnról vagy menetteljesítményekről van szó, de arról is, hogyan hajtjuk majd meg járműveinket - A-ból B-be és a mából a holnap felé.

Ezért folytatunk intenzív fejlesztéseket, s nem csak gazdaságos motorokat építünk, hanem alternatív hajtás- és mobilitási koncepciókat is készítünk. Ennek során a természetből merítünk ihletet, amikor új erőforrásokat és új utakat tárunk fel. Innovatív módon járulnak ehhez hozzá Audi g-tron modelljeink - az Audi e-gas üzemanyaggal együtt. Jó példa erre az Audi A5 Sportback g-tron1, amely az Audi e-gas üzemanyaggal tisztán gázüzemben (CNG) a well-to-wheel számítás (környezetvédelmi mérleg, amely az üzemanyag előállítását és a jármű üzemét is magában foglalja) szerint 80 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, mint az Audi A5 Sportback 2.0 TFSI2 (140 kW/190 LE). g-tron ügyfélként Ön a megszokott módon tetszőleges CNG-töltőállomáson tankolhat. Az AUDI AG biztosítja, hogy az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérésének az NEFZ/WLTP szerinti törvényi szabályzói, valamint a 2017. március 7. és 2018. május 31. közötti időszakban megrendelt Audi g-tron járművek éves futásteljesítményéről az Audi által rendszeresen megállapított statisztikai adatok alapján elszámolt gázmennyiség az Audi e-gas üzemanyaggal pótlódjon - az új jármű első forgalomba helyezésétől számított 3 évig (a szén-dioxid-kibocsátás csökkenésének ugyancsak ezen az alapon meghatározott mértéke a valós üzemi körülmények között kisebbre adódhat). Az Audi e-gas az európai földgázhálózatba táplálva helyettesíti a fosszilis eredetű földgázt.

Fontos mérföldkő a szén-dioxid-semleges prémium mobilitásról alkotott víziónk felé vezető úton.

Egységes és átfogó megközelítés.

Az Audi g-tron modellek és a saját, illetve együttműködő partnereink által előállított Audi e-gas üzemanyag együttesével olyan filozófiát követünk hajtástechnikáinkkal, amely már nem csupán az autók gazdaságosságáról, hanem a teljes energiarendszer környezetkímélő működéséről szól - arról, hogy a mobilitásnak már akkor innovatívnak kell lennie, mielőtt még egyetlen métert is autóztunk volna. Ez a gondolat rejlik az "Előny. Már indulás előtt" koncepciója mögött. Itt bővebben is tájékozódhat átfogó hajtáskoncepciónkról.

Hajtás saját üzemanyaggal.

Az Audi e-gas formájában az Audi saját gyártású üzemanyagot fejlesztett ki, amelyet megújuló forrásból származó energia, víz, szén-dioxid és különböző hulladékanyagok felhasználásával állít elő. A szén-dioxidot különböző eljárásokkal közvetlenül a légkörből vonja ki és power-to-gas-, illetve biometán-berendezések segítségével alakítja üzemanyaggá. A power-to-gas berendezések kizárólag megújuló energiaforrásokat használnak a víz hidrogénre és oxigénre bontására. Az oxigén közvetlenül a légkörbe távozhat, míg a hidrogén és a biometán-berendezésből érkező szén-dioxid reakciójából metán fejlődik - ez Audi e-gas üzemanyagunk. A biometán-berendezések igazolhatóan kizárólag hulladékanyagokat használnak fel, amelyek ugyancsak szén-dioxidot kötöttek meg. Az Audi e-gas így fontos előnyt kínál: gyártása során az Audi e-gas összességében pontosan olyan mennyiségű szén-dioxidot köt meg, amennyit a jármű közlekedése során a szabvány szerinti üzemanyag-fogyasztás közben kibocsát. Az üzemanyag-előállító üzem létesítése, az Audi e-gas szállítása és a töltőállomáson szükséges összesűrítése során keletkező szén-dioxid-mennyiséget is beleszámítva összességében 80 százalékkal mérsékelhető a szén-dioxid-kibocsátás3. Mindez azt jelenti, hogy mi nem csupán a járművekre összpontosítunk, hanem munkánk az üzemanyagok gyártásakor kezdetét veszi.

Az Audi már 2013-ban megépítette és üzembe helyezte Werltében a világ első, ipari méretű power-to-gas üzemét. Első ízben sikerült a váltakozó mértékben rendelkezésre álló szél- és napenergiát nagy mennyiségben és hosszú távon a földgázhálózatban tárolni. A módszer különösen hatékony, mivel az olyan ingadozó hozamú energiahordozók használatakor, mint például a szél, mind gyakoribb az időszakos túltermelés. A power-to-gas eljárással e mennyiségek egyebek mellett üzemanyagként használhatók fel a mobilitás számára. Az Audi e-gas projekt ezzel megítélésünk szerint az energiafordulat része és mozgatója.

A g-tron modellek számára kifejlesztett megoldáson túl további szintetikus folyékony üzemanyagok kifejlesztésén is dolgozunk, amelyek hasonló lehetőségeket kínálnak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, mint az Audi e-gas. Az úgynevezett Audi e-fuel üzemanyagok közé tartozik az Audi e-benzin, amely jelenleg fejlesztés alatt áll és Audi modelljeinkben teszteljük.

Az Audi g-tron modellek - dinamika és elegancia.

Power-to-gas - újabb lépés a szén-dioxid-semleges mobilitás felé vezető úton. A tények önmagukért beszélnek: az Audi g-tron és az Audi e-gas a sportosság, a dizájn és a hosszú utakra is alkalmas mobilitás együttesét színvonalasan ötvözi a megújuló energiaforrásokkal - az Audi A3 Sportback g-tron4 formájában már ma is, míg az Audi A4 Avant g-tron5 és az Audi A5 Sportback g-tron1.6 modellekkel pedig rövidesen.

Audi g-tron modelljeink motorjainak műszaki alapjául speciális dugattyúkkal és szelepekkel készült TFSI erőforrások szolgálnak, amelyek a kedvezőbb költségszintű földgázzal (Compressed Natural Gas; CNG) és benzinnel egyaránt üzemeltethetők. E modellek a CNG-tartályok mellett benzintankot is tartalmaznak, így mindenkor garantált a zavartalan mindennapos használat. Az alacsony pozícióba beépített CNG-tartályok az Audi könnyűszerkezetes építés jegyében született konstrukciók, így jóval könnyebbek a velük összevethető acél CNG-tartályoknál. A nagy szilárdságról különböző anyagok, mint légmentesen záró poliamid és üvegszál-erősítésű műanyag gondoskodnak. A gázüzemről benzinre váltás minden modellben automatikusan történik.

Folyamatosan bővítjük Audi g-tron palettánkat: már ma is kapható az 1,4 literes TFSI motorral készülő Audi A3 Sportback g-tron4, amely tisztán CNG-üzemben akár 400, míg benzinnel akár 900 kilométer hatótávot kínál. Az új Audi A5 Sportback g-tron1 2,0 literes TFSI erőforrással érkezik, CNG-üzemmódban akár 500, míg benzinnel további 450 kilométer hatótávval. Az Audi A4 Avant g-tron5 gázzal akár 500, benzinnel pedig további 450 kilométert közlekedhet majd.6

Az Audi g-tron azonban csupán egy megoldás alternatív hajtástechnikáink portfóliójában, az Audi e-gas üzemanyaggal közösen átfogó koncepciónk meghatározó eleme - napról-napra egy-egy lépéssel közelebb hozva célunkat, a jövő mobilitását.

2017 tavaszi - töltőpont helyzet
2018 tavaszi - töltőpont helyzet
2019 tavaszi - töltőpont helyzet

1: Audi A5 Sportback g-tron - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (benzin) (l/100 km): 6,3 - 5,9 [6,0 - 5,6]; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (földgáz; CNG) (kg/100 km): 4,2 - 4,0 [4,1 - 3,8]; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (benzin) (g/km): 143 - 135 [135 - 126]; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (földgáz; CNG) (g/km): 114 - 108 [110 - 102] A megadott értékek hatfokozatú, manuális sebességváltóra vonatkoznak. [ ] A szögletes zárójelben megadott értékek S tronic sebességváltóra vonatkoznak. Megjelenése időpontjáról érdeklődjön Audi márkakereskedőjénél!

2: Audi A5 Sportback 2.0 TFSI (140 kW/190 LE) - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,9 - 5,8 [5,7 - 5,5]; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 133 - 131 [129 - 124] A megadott értékek hatfokozatú, manuális sebességváltóra vonatkoznak. [ ] A szögletes zárójelben megadott értékek S tronic sebességváltóra vonatkoznak.

3: Tisztán gázüzemben (CNG) a well-to-wheel számítás (környezetvédelmi mérleg, amely az üzemanyag előállítását és a jármű üzemét is magában foglalja) szerint, az Audi A5 Sportback 2.0 TFSI (140 kW/190 LE) modellel összevetve: g-tron ügyfélként Ön a megszokott módon tetszőleges CNG-töltőállomáson tankolhat. Az AUDI AG biztosítja, hogy az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérésének az NEFZ/WLTP szerinti törvényi szabályzói, valamint a 2017. március 7. és 2018. május 31. közötti időszakban megrendelt Audi g-tron járművek éves futásteljesítményéről az Audi által rendszeresen megállapított statisztikai adatok alapján elszámolt gázmennyiség az Audi e-gas üzemanyaggal pótlódjon - az új jármű első forgalomba helyezésétől számított 3 évig. Az Audi e-gas az európai földgázhálózatba táplálva helyettesíti a fosszilis eredetű földgázt. A szén-dioxid-kibocsátás csökkenésének ugyancsak ezen az alapon meghatározott mértéke a valós üzemi körülmények között kisebbre adódhat.

4: Audi A3 Sportback g-tron - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (benzin) (l/100 km): 5,5 - 5,2 [5,4 - 5,1]; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (földgáz; CNG) (kg/100 km): 3,6 - 3,4 [3,5 - 3,3]; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (benzin) (g/km): 128 - 121 [124 - 117]; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (földgáz; CNG) (g/km): 98 - 92 [95 - 89] A megadott értékek hatfokozatú, manuális sebességváltóra vonatkoznak. [ ] A szögletes zárójelben megadott értékek S tronic sebességváltóra vonatkoznak.

5: Audi A4 Avant g-tron - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (benzin) (l/100 km): 6,5 - 6,0 [6,0 - 5,5]; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (földgáz; CNG) (kg/100 km): 4,3 - 4,0 [4,1 - 3,8]; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (benzin) (g/km): 147 - 136 [137 - 126]; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (földgáz; CNG) (g/km): 117 - 109 [111 - 102] A megadott értékek hatfokozatú, manuális sebességváltóra vonatkoznak. [ ] A szögletes zárójelben megadott értékek S tronic sebességváltóra vonatkoznak. Megjelenése időpontjáról érdeklődjön Audi márkakereskedőjénél!

6: További információ az Ön régiójában kínált modellprogramról az országspecifikus weboldalon található.

 

* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási értékek a megadott tartományokban a választott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-, illetve elektromosáram-fogyasztási és hivatalos fajlagos szén-dioxid-kibocsátási adatairól a "Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen" ("Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról") kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a www.dat.de internetes oldalról térítésmentesen beszerezhető.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés